DIR EN GREY Hungarian Fansite & Fansub

 
Navigáció

 
Archívum
 
Társoldalak

MÁSIK OLDALAM

Sm☆sh! Hungarian Fansite

BARÁTOK


Kamen blogBeast

Csere nincs, kivéve Dir en Greyes lappal, fansubbal vagy olyannal, akinek ismerjük a szerkesztőjét, szóval kérünk mindenkit, aki kint volt, és nem látja magát, legyen szíves levenni! Köszönjük!

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kezdőlap

101. ÚJ DIR EN GREY SINGLE NYÁRON; FORDÍTÁS

DIR EN GREY ÚJ SINGLE "DIFFERENT SENSE"
KIBOCSÁTÁS: 2011/06/22

credit: cdjapan

Később:
Végre elkészültem a fordítással is. A teljes bejegyzésben, vagy a megfelelő modulban el tudod olvasni. Mivel nem értek a gitárral kapcsolatos dolgokhoz, ha esetleg valami nem úgy van, ahogy kell, akkor jelezzétek itt ennél a bejegyzésnél. Köszi^^ Na mentem Fahrenheit koncertet nézni, bai bai
 

 

Megj: Próbáltam érthetően lefordítani nektek, de rengeteg a zenével, hangszerekkel kapcsolatos dolog benne, amihez abszolút nem értek, ezért lehet, hogy kicsit furcsának fog hangozni a fordításomban – és lehet a gitárokról valami nem fog stimmelni, ezért elnézést.


WeROCK VOL.21 - 2011. március

DIR EN GREY

1/26-án, az új single, a "LOTUS" megjelent 14 hónappal az előző után!
Die(g) & Kaoru (g) Interjú

Interjú: Jun Kawai
angol fordítás: cammie
képek: oc

Amióta megjelent a "Hageshisa To, Kono Mune No Naka De Karamitsuita Shakunetsu No Yami" single 2009-ben, a DIR EN GREY ismét körbeutazta a világot, hogy újabb fellépéseket tegyenek a turnén belül. Befejezték a "LOTUSt", a single 14 hónappal az előző után jelent meg. Arról kérdeztem a két gitárost, hogy mi a kulcs az új singlehez, mert teljesen különböző.

werockdie


Mikor kezdtétek az előkészületeket a "LOTUS" készítésére?

Kaoru: 2010 januárja körül. Mi elkezdtük februárban az előmuunkálatokat és április~május körül rögzítettük.

Más dalokat is vettetek fel?

Kaoru: Akkor készítettünk néhány új dalt is.

Mikor arra az időszakra gondolsz, mikor dalt csináltok srácok, nem támogatja az albumot valamilyen stratégiai lépés, igaz?

Kaoru: Nem. Nem gondolkodunk ilyen dolgokról.

Mikor a "LOTUSt" készítettétek, például, volt valami tiszta elképzelésed, hogy miben különbözzön az előző singletől, a "Hageshisa To, Kono Mune No Naka De Karamitsuita Shakunetsu No Yamitól"?

Kaoru: Nem gondoltunk arra a singlere, de az UROBOROS albummal ellentétben, más szemszögből akartuk megközelíteni a dolgokat.

Eredetileg ki készítette a dalt?

Kaoru: Die.

Die: Csak megmutattam az akkordokat, és Kyo kitalált egy dallamot rá.

Az elején lévő gitárriffeket később csináltad?

Die: A vége felé lett csinálva.

Hogyan osztjátok fel a gitárrészeket?

Kaoru: Bárki, akinek ötlete van elsőnek, azonnal felveszi.

Van benne kísérlet és hiba, ahogyan hatásokat adsz hozzá?

Die: Mi jelezzük a különböző ötleteinket, mint "Ezt csináltuk már előbb...." Inkább, ha van valami megfelelő, akkor van egy lehetőség, hogy jelezzük, mint például "Mi nem használuk ezelőtt ezt a típusú effektet, igaz?" Mi mindig megpróbálunk változtatni.

Ezekre a dolgokra gondolsz, amíg az ének elkezdődik?

Die: Nem, mi szintén az a mozzanat közben tesszük ezt.

Amikor közelebbről hallgatod, sok hang van, ami rétegződik. Például, a szólamok után, a hang összetett módon van hozzáadva, de el tudod mondani, hogy mi történik akkor?

Die: Mi waht és tremolot használunk. Vegyítjük a sok gitárt. Egy normális apreggióért, ahelyett, hogy folytonosan játszunk, felvesszük a hangokat külön-külön, azután összeraknánk mind. A dal helyzetétől függően, vannak olyan idők, mikor a dolgok jobban összeilleszkednek, és van pár apróság is, szóval nekünk számos gitárhanghatásunk van. Csak egy egyszerű hangot hallhatsz, de sok gitárt használunk.

Ez a fajta kép a felszínre kerül (az elmédben)?

Die: Nekem vannak elképzeléseim, de szintén kapunk ötleteket a hangmérnököktől, amik működnek. Az elmúlt néhány éven keresztül, a dolgok mindig így működnek.

Ki válalja a vezető szerepet benne, hogy elkészüljön a dal?

Kaoru: Egyedül csinálom. A gitárelrendezés a dalhoz vezet, úgyhogy csinálok egy riffet, a többit megengedem a többieknek, hogy kezeljék azt.

Mióta a dallamos vokálsorozat folytatódik, úgy tűnik, mégis van valami mély ott.

Kaoru: Az énekes rész szintén hallatszik hátul (hangszeres rész) és a dallamhoz megpróbálja hozzátenni az elképzeléseit, ahol együtt egymásra összpontosítunk, amikor ezt tesszük.

werock21kaoru


A második szólamos rész végén, a vágott részek úgy hangzanak, mintha egybeesnének.

Die: Jelenleg, 3 gitárhang van. Én megpróbáltam nem nagyon előtérbe helyezni ezeket.... Azt gondolom, hogy ezek a dolgok a felvétel középpontjai.

Mi van a hangolással?

Die: Van egy 7-húros gitárom és az alja (7. húr) az A, és a 6. húr és alatta, az mind csökken a D-ig. (7. húr: ADADGBE).

Mi a mércéje a 7. húrnak?

Kaoru: Ez .068.

—.068!? Mikor hallgatod a hangokat, nem hangzik csekélyebbnek/halkabbnak, igaz?

Kaoru: Ez azért van talán, mert mi nem hagyhatjuk el azt. Ez úgy hangzik, mintha izgalmas/feszült lenne, igaz?

Szintén, neked nincs olyan, amit magas hangtorzításnak hívsz, igaz?

Kaoru: Nálunk nincsenek eltorzítva nagyon a hangok.

Az összekapcsolásról (dal), az "OBSCURE" felvételéről (eredeti felvétel VULGAR/2003), de milyen eljárás vezetett titeket ehhez a verzióhoz?

Die: Hosszú ideje játszuk ezt a dalt a koncerteken, és a tengeren túl is híres volt. Az elején arra gondoltunk, hogy hogyan fog megváltozni a dal, ha lecseréljük a hangolást arra, amit most használunk.

Milyen effektet használtál az arpeggiora az intrónál?

Die: Ez egyfajta moduláció volt. Nem emlékszem mit használtam, de emlékszem a "POG" használatára az ElectroHarmonixtól sok felvétel közben.

Miután az intro egy erős gitárriffel kezdődött, hallottam egy whammy-szerű hangot.

Kaoru: Ez nem whammy volt, hanem egyfajta modulációs effektor.

Később hallottam egy tiszta és csekély arpeggiohoz hasonló hangot, de az a hang nem az eredeti volt, igaz?

Kaoru: Úgy döntöttünk, hogy létrehozunk egy érezhető atmoszférát.

Úgy csináltad, mintha ez egy új dal volna?

Kaoru: Igen. Amikor úgy döntöttünk, hogy újravesszük ezt a dalt, az előzőt eldobtuk, és csak az újra gondoltunk. Könnyű teljesen megváltoztatni a hosszát, vagy a szerkezetét, de azt akartuk, hogy bizonyos mértékben legyen az eredeti dal is, és egy különböző alakba helyezzük el.

Van egy olyan benyomásom, hogy élvezed a hangokat és játszani ezt a dalt, amíg készíted.

Kaoru: Az mókás, mikor azt teszed. Ez különbözik egy új daltól, amit könnyen fel tudsz fogni, úgyhogy könnyen élvezni tudod.

Van olyan idő, amikor többet kellene ezt tenned?

Kaoru: Nekünk nincs, de mindenkinek szokott olyan érzése lenni, hogy többet kellene tennünk. Van olyan személy, aki ha meg akarná változtatni ezt, akkor mondaná, hogy "Akkor, miért nem készítünk egy különböző dalt?" (nevet) "Akkor, csak készítsünk egy ilyen dalt (nevet)."

Nincs másik olyan dalaitok, amiket újradolgoznátok?

Kaoru: Van pár olyan szám, ami érdekesnek tűnne, ha újradolgoznánk.

Az új "OBSCURE" úgy tűnik valamilyen szinten egyezik a "LOTUSszal".

Kaoru: Azt gondolom, azért, mert a hangolás ugyanaz.

Ehhez a dalhoz szintén 7-húrosat (gitár) használsz?

Kaoru: Igen.

Milyen amp-t használtok?

Kaoru: Én egy Diezel amp-t használok, de a hangtorzítás futtatása egy szerződésen(?) keresztül megy. Ez Emmától használom, ahol a koponyák szeme fent kivilágosodik. (Pisdi YAUwot).

Die: Én egy ugyanolyat használok.

Megpróbálsz létrehozni egy egyesítő érzést a torzításhoz?

Kaoru: Nemrég, megszólaltattunk egy hangot ugyanott, de ez a szólamtól fog függeni.

Ha nektek élőben el kellett játszanotok ezt a 2 dalt, nem volt semmi olyan új dolog, amire nektek gondolnotok kellett?

Die: Én teljesen biztos vagyok benne, hogy teljesen különböző részek követik egymást.

Szóval a dal, amit felvesztek, és amit élőben játszotok, az különböző, igaz?

Kaoru: Igaz.

Die: Az, amit gondolok erről, az az, hogy mi megpróbáljuk azt tenni, amit csak a stúdiófelvételek alatt, és ezt kellene tenni egy fellépés alatt, csak live verzióban.

Általában, az emberek a felvételek alatt felveszik az ötleteiket, hogy lemásolják azt élőben, de azt hiszem, ti srácok ettől is valóban különböztök.

Die: Nem tudod ugyanazt játszani élőben. Még az "UROBOROSnál" is külön felvettem a részemet...

Kaoru: Ráadásul, mikor hallottam a kész munkát, van benne néhány rész, ahol nem tudtam, mit játszottam. Tudom a fő riffek hangzását, de miután más dolgokat is kipróbáltam, van egy szempont, ami után azon töprengek, hogyan csináltam azokat a hangokat.

Gondolom nektek annyira sok ötletetek van.

Kaoru: Nem, mindenki éppen csak kierőlteti magából őket.

A keverésről, Jason Suecof (All That Remains, Black Dahlia Murder, etc) volt felelős a "LOTUSért" és Tue Madsen (The Haunted, Dark Tranquility) az "OBSCUREért", de van valamilyen ok, hogy miért őket választottátok?

Die: Említettünk néhány nevet, és vannak olyan emberek, akiknek az időbeosztása megegyezik, a többieké nem, szóval éppen megkérdeztünk valakit, akivel fel tudtuk venni akkor a kapcsolatot.

Különböző a keverés Japánon kívül?

Die: Ez személytől és személytől különbözik, és szintén különbözik a daltól is. Érzem, hogy mi képesek vagyunk eldönteni, hogy kit válasszunk.

A másik kapcsolódó dal, a "Reiketsu Nariseba" amit élőben játszottatok 2010. július 20-án, a Shinkiba Studio Coast-ban. Van valamilyen oka, hogy ezt választottátok?

Kaoru: Nekünk nem volt sok olyan zenénk élőben, ami az 'UROBOROSon' jelent meg, és ezt a dalt a fellépéseken és a csúcspontokon (koncertek tetőfoka) játszottuk, ahol azt gondoltam, az emberek, akik ezelőtt is láttak minket, könnyen le tudják festeni magukban a színhelyet.

Van néhány rész, amit értékes meghallgatni?

Kaoru: Az előadás sokkal durvább, mint a stúdióalbum (nevet). Azt hiszem, érezni tudod, hogy élvezetesen játszunk. (nevet)

Die: Ez egy bonyolult dal; a részváltozások és a sebesség is. Ha a helyszín különbözik, akkor az előadás is minden alkalommal, még akkor is, ha tudom a fejemben/elmémben, voltak napok, mikor nehéz időszakaim voltak.

Ez a single mellett közreműködtetek Michiro Endo tribut albumán, a "Romantist~The Stalin/Michiro Endo Tribute Album~"-on, ami múlt év decemberében jelent meg, de a dal, a "Warushawa No Gensou" tökéletesen beleillet.

Die: A megállapodás gyors volt, és egyszer egy ötletünk támadt.

Kaoru: Éppen felvettünk valami alapvető dolgot, és ahogy hallgattuk, minden tag bedobott valami ötletet, amire épp akkor gondolt. Azt mondom, az eredeti dal ez volt, vagy az volt, azt gondoltam, hogy tiszteletet kell mutatnunk (Endosannak), ha mi azt tesszük, amit kell. Kaptunk egy jó ajánlatot jó időben, és képesek voltunk ezt felvenni, és azt gondolom, kaptunk valami célt a következő felvételeinkhez.

Milyen részek lehetnek fontosak?

Die: A gitárok módszeres rögzítése és nekünk még volt egy, ami a tengerentúlra keveredett, szóval ki tudtuk próbálni, így hogyan csinálhatjuk meg az albumunkat.

Kaoru: Én 8-húros gitárral játszom ebben a dalban. A húr egy oktávval az E alatt van. Az a kulcs, hogy az eredeti dal E-n volt, mi elkezdtük az eredetit, és 4-gyel lejjebb mentünk, és ott folytattuk, hogy lejjebb vittük a dallamot. A 8-húros mércéje .072. volt.

Volt egy .072.-es szintén, amit árultak?

Kaoru: Az Államokban adták el. Van nekike egy .074.-es.

Ti srácok, most el fogjátok kezdeni az új album gyártását, de mi volt 2010-ben?

Kaoru: Fellépéseket tettünk, de nem akartunk egy kiterjedt turnét. De olyan fellépéseket voltunk képesek csinálni, ahol nem voltak promóciós munkáink, úgyhogy azt gondolom, képesek voltunk most megérteni a saját atmoszféránkat. Amit felveszünk, a fellépések ehetővé teszik, hogy láss minket, ami nekünk várható, és amióta a legutóbbi élő koncertjeink olyanok, mint ez, nekem sokkal könnyebben ezek az időszakok, hogy tudjam, mit kell tennem.

Die: Mi csak néhány fellépést csinálunk, de ezek nagyon sűrűek. Mi két fellépés között dalokat készítünk, szóval azt gondolom, ez az év a következő albumunké.

Tudsz konkrétat mondani az időbeosztással/megjelenésekkel kapcsolatban?

Kaoru: Semmi nincs még eldöntve, de szeretnénk nyáron kibocsátani egy albumot, és egy turnét csinálni.

Miért készült ennyi kék nyomat az albumhoz? (megj. Ezt nem teljesen értettem, gomen)

Die: Talán ez nehéz lesz, ha túl sokat gondolkodsz.

Kaoru: Azt akarom, hogy a hallgatók azt gondolják, ez valami új érzés.

Az összesűrített tengerentúli körút, az "UNWAVERING FACT OF TOMORROW TOUR" 2010. júniusában kezdődött, és ez év januárjában ért véget. Amíg ez nem volt egy promóciós turné egy új munkával, a banda különböző dalokat játszott el egy semleges feltétellel, és január 5-én, 2011-ben, a tokiói Shinkiba Studio Coastban eljátszottak egy váratlan dalt, a "mazohyst of decadence-t" (1999) az első hivatalos munkájukról, a "GAUZEről". Ezt a dalt keményebben játszották az eredetinél, és a dal áttetsző hangulata és a vörös fényvilágítás a színpadon egy bizarr légkört teremtett. Kyo (vokál) aki leborotválta a fejét, kihasználta a nyugalmát és a mozgását a lenyűgöző éneklésben, amiben kimutatta a jelenlétét. Nem számít, hogy milyen dalt játszanak, az egyedülálló hangok színezik az aktuális DIR EN GREYt, ami arra késztetett engem, hogy fenséges hozáállással nézzek rájuk. Ugyanez vonatkozott arra, amit következőnek játszottak, amelyik a "karasu" volt a harmadik albumukról, a "Kisouról" (2002) mint az újravett "OBSCURE" nehéz gitárhangokat és modulált effektorokat(?) használtak, és az egyedülálló világnézetük egy olyan alakítást fejtett ki, ami hergelte a közönséget.
Ahogy dalokat adtak elő a korai éveikből, arra gondoltam, hogy ez a 'bemutató' hogyan fog alakulni, de később, a koncert fő részeinél, rákoncentráltak a "Withering to death" (2005) számaira. "AGITATED SCREAMS OF MAGGOTS-ban" élénk, robbanásszerű ütések voltak Shinyatól (dobok), Kyo megjelenített egy erőteljes énekelőadást a "THE DEEPER VILENESS-ben", Kaoru (gitár) és Die (gitár) kifejlesztett egy lenyűgöző gitárhangegyüttest a "Kodoku Ni Shisu, Yueni Kodoku-ban" és a "DOZING GREEN-ben", és Toshiya erős és kiváló basszusai jelentek meg a "HYDRA-666-ban". Minden dalnál, minden tag megmutatta a személyiségét, és a színpadi világítást is beleértve, az a magas szintű teljesítés, ami a hevességen belül létrehozott egy misztikus hangulatot, késztette a közönséget arra, hogy libabőrösek legyenek. A ráadásnál az "ain't afraid to die-t", egy gyönyörű balladaszerű számot, hosszú idő után játszották, és a dal megjelenése megfélemlítette a közönséget a helyszínen. A show a "THE IIID EMPIRE" c. számmal végződött. Ez alkalommal egy új kísérlet volt a két gitárostól a "LOTUS", az új dal felvétele az új single-re, és az "OBSCUREnál" 7-húros gitárt használtak. Ez az érdekes fejlődés esetleg előre tudta jelezni az irányukat, de sok szempontból, képes voltam élvezni Kyo csodálatos hangját és az együttes elképesztő előadását, amire csak egyetlen dolgot tudok mondani, elképesztő.

DAL LISTA
1. mazohyst of decadence
2. karasu
3.OBSCURE
4. RED SOIL
5. Merciless Cult
6. AGITATED SCREAMS OF MAGGOTS
7. THE DEEPER VILENESS
8. Kodoku Ni Shisu, Yueni Kodoku
9. DOZING GREEN
10. BUGABOO
11. HYDRA-666-
12. REPETITION OF HATRED
13. Spilled Milk
14. Beautiful Dirt
15. Reiketsu Nariseba (ráadás)
16. ain't afraid to die
17. LOTUS
18. Zan
19. Hageshisa To, Kono Mune No Naka De Karamitsuita Shakunetsu No Yami
20. THE IIID EMPIRE

2011.04.22. 10:59, mycachiii Vissza a bloghoz
Még nincs hozzászólás.
 
Oldal

Üdvözöllek az oldalon, ami 2010. októberében nyitotta meg kapuit. A lap Japán egyik leghíresebb együttesével, a Dir en Grey-jel foglalkozik, azon belül is fordításokkal - mivel minden alapinformáció megtalálható a japán zenei oldalakon róluk. A banda 1997-es megalakulása óta hatalmas hírnévre tett szert hazájában, és a tengerentúlon is. Zenéjük és stílusuk rengeteget változott, csak a zenéhez való hozzáállásuk maradt ugyanaz. A tagok közé tartozik Kyo, Kaoru, Die, Shinya és Toshiya. Az oldalt megpróbáljuk rendszeresen frissíteni és a tartalom (fordítások) csak regisztrált felhasználóknak érhető el! Minden fordítás saját, ezért tilos bárhol feltűntetni engedély nélkül!

mycacchiii, Inconvenient Ideal, L


FRISS FORDÍTÁSOK

-Made in Japan magazin cikk
-Rasetsukoku, Yokan, Yurameki
-Fansub: WOA 2011 - ASOM
-Fansub: WOA 2011 - Different sense
-HnG Vol. 53 - Kyo [teljes]; fansub
-HnG Vol. 53 - Kyo [71-100. kérdés]
-HnG Vol. 53 - Kyo [43-70. kérdés]

 
Cbox

Lehetőleg ne ossz meg új információkat a bandáról, mert a mi dolgunk frissíteni! Ha lehet, akkor nem kell feltétlen szidni sem a Dir en Greyt, vagy az oldalt. Ha valami gondod van, akkor kulturáltan közöld, azt is megértjük! Cserére vonatkozó feltételeket feljebb megtalálod, szóval mielőtt feleslegesen kérnél, olvasd el! Nyugodtan hirdess, úgyis kitöröljük! Nem nézzük meg senki dizájnját, ha járunk a lapra, úgyis látjuk. Nem vagyunk kedves szerkesztők, van nevünk is! Reméljük, hogy ezt a pár szabályt be tudjátok tartani!

 

Layouts


A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!